Αναβαθμίζεται το «112» - Ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού και silent button σε έκτακτες καταστάσεις
Σύμβαση για την αναβάθμιση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 (έργο ύψους 17,5 εκατ. ευρώ) υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.
Πρόκειται για ένα πλέον σύγχρονο Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (112 - Next Generation Emergency Call Management System), το οποίο θα παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες (πχ ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού, βιντεοκλήση, silent button κά), κατατάσσοντας την Ελλάδα σε χώρα υψηλής κατηγορίας ασφάλειας των πολιτών, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Όπως είπε ο υπουργός, το 112 αποτελεί ένα εργαλείο πάρα πολύ χρήσιμο στη φαρέτρα της Πολιτικής Προστασίας και προσέθεσε ότι με την αναβάθμισή του και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών αυξάνεται τόσο η επιχειρησιακή δυνατότητα όσο και η υποχρέωση.
«Πέντε χρόνια πριν, με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενεργοποιήθηκε το hardware και το software του 112, τεχνολογίας 2014, το οποίο για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν, δεν είχε ποτέ ενεργοποιηθεί. Ένα εργαλείο για το έκτακτο, ένα ευρωπαϊκό εργαλείο, ενσωματώθηκε στη φαρέτρα της Πολιτικής Προστασίας, παρείχε έγκαιρη προειδοποίηση στους συμπολίτες μας, προστάτευσε και έσωσε ανθρώπινες ζωές. Χαίρομαι που μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος και στα πλαίσια του ΑΙΓΙΣ υλοποιούμε την αναβάθμιση αυτού του εργαλείου, σε μια νέα εποχή που θα "βρίσκεται" στο cloud, θα παρέχει υπηρεσίες και για ΑΜΕΑ, θα έχει silent button σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή ομηρίας, θα είναι διαλειτουργικό και άρα θα συνδέει το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία με την Αστυνομία, το Λιμενικό και της Ένοπλες Δυνάμεις», δήλωσε ο κ. Κικίλιας.
Όπως τόνισε, το αναβαθμισμένο 112 θα έχει επιπλέον δυνατότητες συμβατότητας με τη νέα τεχνολογία και θα δίνει τη δυνατότητα - διαδραστικότητα των πολιτών προς τις υπηρεσίες και των υπηρεσιών μεταξύ τους, σχεδιάζοντας ακριβώς μέσα από κλειστές πηγές και ανοιχτές πηγές την αντιμετώπιση ενός έκτακτου συμβάντος. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ συνεχίζει και υλοποιείται με αυτούς τους ρυθμούς», κατέληξε, ευχαριστώντας την Κοινωνία της Πληροφορίας για τη συνεργασία, καθώς, όπως, είπε, το ένα έργο παραδίδεται μετά το άλλο.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω του έργου Next Generation 112 αναβαθμίζεται:
- Η δυνατότητα πολυκαναλικής επικοινωνίας με όλους τους πολίτες που βρίσκονται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
- Η συνεργασία της Μονάδας 5 του ΕΣΚΕΔΙΚ με τους Φορείς Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών σε όλη την επικράτεια.
- Το περιβάλλον επικοινωνίας, προσαρμοσμένο και στις ανάγκες των ΑμεΑ.
Ακόμη, το λογισμικό θα υποστηρίζει:
- Ανοικτά/Τυπικά πρωτόκολλα επικοινωνίας και πλήρη αμφίδρομη διασύνδεση με υφιστάμενα και μελλοντικά συστήματα διαχείρισης περιστατικών των φορέων έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές.
- Θα δημιουργηθούν νέα συστήματα άμεσης διασύνδεσης με τους άλλους φορείς (ΕΛΑΣ, ΕΚΑΒ, ΛΣ) για τη συντονισμένη διαχείριση περιστατικών. Ειδικότερα, το προτεινόμενο σύστημα θα υποστηρίζει πλήρως την υφιστάμενη λειτουργικότητα και θα διασφαλίζει νέες/αναβαθμισμένες λειτουργίες, όπως υπηρεσίες γεωεντοπισμού, σύμφωνα με τις προδιαγραφές μεγάλων κατασκευαστών λειτουργικών συστημάτων κινητής τηλεφωνίας, λειτουργικότητες μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα και tablet), επικοινωνία σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής αλλά μόνο ασύρματο δίκτυο, σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (Silent button) σε έκτακτες καταστάσεις (πχ ομηρεία), οδηγίες προστασίας ακόμα και όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου.
Στη συμβολή της αναβάθμισης του 112 σε επιχειρησιακό επίπεδο αναφέρθηκε ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος, Θεόδωρος Βάγιας. Όπως τόνισε ο κ. Βάγιας, η αναβάθμιση αυτή ενισχύει το επίπεδο επικοινωνίας των πολιτών με το 112 «αλλά και επιχειρησιακά για εμάς που θέλουμε την πληροφορία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη με τα μέσα που θα διατίθενται πλέον για να κάνουμε την καλύτερη κινητοποίηση, πάντα προς όφελος των συμπολιτών μας».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, επισήμανε ότι θα κάνουν τα πάντα ώστε το έργο να υλοποιηθεί έγκαιρα, ποιοτικά ώστε να παραδοθεί προς χρήση από το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία «και να βάλει το 112 σε μια νέα τεχνολογικά εποχή που με όλες τις προδιαγραφές οι οποίες έχουν τεθεί θα είναι ανοιχτό σε κάθε νέα τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματώνεται και να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό για την προστασία του πολίτη».
«Με τη σημερινή υπογραφή της σχετικής σύμβασης η χώρα μας βάζει τα θεμέλια για την τεχνολογική αναβάθμιση του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και την ενίσχυση της υφιστάμενης πολυκαναλικής επικοινωνίας που ήδη παρέχει σε εθνικό επίπεδο», τόνισε ο ανθυποπυραγός, εκπρόσωπος 112, Βασίλης Καζούκας. Όπως ανέφερε, ο πανευρωπαϊκός αριθμός 112 είναι το μεγαλύτερο κέντρο αναγγελίας περιστατικών στην Ελλάδα, παρέχοντας υπηρεσίες σε εθνικό επίπεδο και προσέθεσε ότι δέχεται καθημερινά πάνω από 10.000 κλήσεις και έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας εκτός από κλήσεις με SMS, MMS, email, καθώς και από οχήματα που έχουν ενσωματωμένη την τεχνολογία ecall. Ο κ. Καζούκας επισήμανε ότι εντός του 2025 και πριν την αντιπυρική θα διατίθεται μια πρώτη έκδοση του υποσυστήματος βιντεοκλήσεων στο πλαίσιο της μερικής αναβάθμισης και στοχευμένων ενεργειών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
«Πρόκειται συνεπώς για μια εξέλιξη που δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνολογικό άλμα, αλλά μια ουσιαστική επένδυση στην ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία του μηχανισμού αναγγελίας περιστατικών. Μέσω αυτής θα ενισχυθεί η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία, ενώ παράλληλα θα διαθέσει νέα εργαλεία στους φορείς αντιμετώπισης κλήσεων έκτακτης ανάγκης.
«Πέντε χρόνια πριν, με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενεργοποιήθηκε το hardware και το software του 112, τεχνολογίας 2014, το οποίο για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν, δεν είχε ποτέ ενεργοποιηθεί. Ένα εργαλείο για το έκτακτο, ένα ευρωπαϊκό εργαλείο, ενσωματώθηκε στη φαρέτρα της Πολιτικής Προστασίας, παρείχε έγκαιρη προειδοποίηση στους συμπολίτες μας, προστάτευσε και έσωσε ανθρώπινες ζωές. Χαίρομαι που μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος και στα πλαίσια του ΑΙΓΙΣ υλοποιούμε την αναβάθμιση αυτού του εργαλείου, σε μια νέα εποχή που θα "βρίσκεται" στο cloud, θα παρέχει υπηρεσίες και για ΑΜΕΑ, θα έχει silent button σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή ομηρίας, θα είναι διαλειτουργικό και άρα θα συνδέει το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία με την Αστυνομία, το Λιμενικό και της Ένοπλες Δυνάμεις», δήλωσε ο κ. Κικίλιας.
Όπως τόνισε, το αναβαθμισμένο 112 θα έχει επιπλέον δυνατότητες συμβατότητας με τη νέα τεχνολογία και θα δίνει τη δυνατότητα - διαδραστικότητα των πολιτών προς τις υπηρεσίες και των υπηρεσιών μεταξύ τους, σχεδιάζοντας ακριβώς μέσα από κλειστές πηγές και ανοιχτές πηγές την αντιμετώπιση ενός έκτακτου συμβάντος. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ συνεχίζει και υλοποιείται με αυτούς τους ρυθμούς», κατέληξε, ευχαριστώντας την Κοινωνία της Πληροφορίας για τη συνεργασία, καθώς, όπως, είπε, το ένα έργο παραδίδεται μετά το άλλο.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω του έργου Next Generation 112 αναβαθμίζεται:
- Η δυνατότητα πολυκαναλικής επικοινωνίας με όλους τους πολίτες που βρίσκονται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
- Η συνεργασία της Μονάδας 5 του ΕΣΚΕΔΙΚ με τους Φορείς Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών σε όλη την επικράτεια.
- Το περιβάλλον επικοινωνίας, προσαρμοσμένο και στις ανάγκες των ΑμεΑ.
Ακόμη, το λογισμικό θα υποστηρίζει:
- Ανοικτά/Τυπικά πρωτόκολλα επικοινωνίας και πλήρη αμφίδρομη διασύνδεση με υφιστάμενα και μελλοντικά συστήματα διαχείρισης περιστατικών των φορέων έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές.
- Θα δημιουργηθούν νέα συστήματα άμεσης διασύνδεσης με τους άλλους φορείς (ΕΛΑΣ, ΕΚΑΒ, ΛΣ) για τη συντονισμένη διαχείριση περιστατικών. Ειδικότερα, το προτεινόμενο σύστημα θα υποστηρίζει πλήρως την υφιστάμενη λειτουργικότητα και θα διασφαλίζει νέες/αναβαθμισμένες λειτουργίες, όπως υπηρεσίες γεωεντοπισμού, σύμφωνα με τις προδιαγραφές μεγάλων κατασκευαστών λειτουργικών συστημάτων κινητής τηλεφωνίας, λειτουργικότητες μέσω κινητών τερματικών (έξυπνα κινητά τηλέφωνα και tablet), επικοινωνία σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής αλλά μόνο ασύρματο δίκτυο, σιωπηλή αναγγελία περιστατικού (Silent button) σε έκτακτες καταστάσεις (πχ ομηρεία), οδηγίες προστασίας ακόμα και όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου.
Στη συμβολή της αναβάθμισης του 112 σε επιχειρησιακό επίπεδο αναφέρθηκε ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος, Θεόδωρος Βάγιας. Όπως τόνισε ο κ. Βάγιας, η αναβάθμιση αυτή ενισχύει το επίπεδο επικοινωνίας των πολιτών με το 112 «αλλά και επιχειρησιακά για εμάς που θέλουμε την πληροφορία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη με τα μέσα που θα διατίθενται πλέον για να κάνουμε την καλύτερη κινητοποίηση, πάντα προς όφελος των συμπολιτών μας».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, επισήμανε ότι θα κάνουν τα πάντα ώστε το έργο να υλοποιηθεί έγκαιρα, ποιοτικά ώστε να παραδοθεί προς χρήση από το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία «και να βάλει το 112 σε μια νέα τεχνολογικά εποχή που με όλες τις προδιαγραφές οι οποίες έχουν τεθεί θα είναι ανοιχτό σε κάθε νέα τεχνολογία, έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματώνεται και να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό για την προστασία του πολίτη».
«Με τη σημερινή υπογραφή της σχετικής σύμβασης η χώρα μας βάζει τα θεμέλια για την τεχνολογική αναβάθμιση του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και την ενίσχυση της υφιστάμενης πολυκαναλικής επικοινωνίας που ήδη παρέχει σε εθνικό επίπεδο», τόνισε ο ανθυποπυραγός, εκπρόσωπος 112, Βασίλης Καζούκας. Όπως ανέφερε, ο πανευρωπαϊκός αριθμός 112 είναι το μεγαλύτερο κέντρο αναγγελίας περιστατικών στην Ελλάδα, παρέχοντας υπηρεσίες σε εθνικό επίπεδο και προσέθεσε ότι δέχεται καθημερινά πάνω από 10.000 κλήσεις και έχει τη δυνατότητα επικοινωνίας εκτός από κλήσεις με SMS, MMS, email, καθώς και από οχήματα που έχουν ενσωματωμένη την τεχνολογία ecall. Ο κ. Καζούκας επισήμανε ότι εντός του 2025 και πριν την αντιπυρική θα διατίθεται μια πρώτη έκδοση του υποσυστήματος βιντεοκλήσεων στο πλαίσιο της μερικής αναβάθμισης και στοχευμένων ενεργειών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
«Πρόκειται συνεπώς για μια εξέλιξη που δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνολογικό άλμα, αλλά μια ουσιαστική επένδυση στην ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία του μηχανισμού αναγγελίας περιστατικών. Μέσω αυτής θα ενισχυθεί η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία, ενώ παράλληλα θα διαθέσει νέα εργαλεία στους φορείς αντιμετώπισης κλήσεων έκτακτης ανάγκης.
Η συγκεκριμένη αναβάθμιση δημιουργεί ένα σύστημα πιο ευέλικτο, πιο ανθεκτικό και πιο προσαρμόσιμο στην υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής. Είναι μια επένδυση που θωρακίζει το κέντρο επικοινωνιών 112, προετοιμάζοντάς μας για τις προκλήσεις του αύριο. Θα μας διασφαλίσει στο μέτρο του τεχνικά εφικτού, ταχύτητα και αξιοπιστία, ενισχύοντας τον στόχο μας για τη μέγιστη προστασία της ανθρώπινης ζωής μέσω της έγκαιρης και έγκυρης λήψης πληροφοριών περιστατικού», υπογράμμισε
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.