Θερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινούν, ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Την ερχόμενη Δευτέρα, στις 8 Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις στα καταστήματα, οι οποίες θα κρατήσουν μέχρι το τέλος του Αυγούστου.
Ταυτόχρονα, τη δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου, στις 14/7, τα καταστήματα προβλέπεται να μείνουν ανοιχτά.
Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι οι εκπτώσεις αφορούν τα προϊόντα θερινής περιόδου και οι προσφορές σχετίζονται με τα εποχικά είδη συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
Διαφορά εκπτώσεων και προσφορών
Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
Οι καταναλωτές, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Εάν το ποσοστό των προϊόντων που παρέχεται με μειωμένη τιμή ξεπερνά το 60% του συνόλου τους, επιβάλλεται να αναγράφεται το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Εφόσον, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε περίπτωση ελέγχου, οι καταστηματάρχες πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να δεν είναι ανακριβής ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή.
Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν απόδειξη, εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι οι εκπτώσεις αφορούν τα προϊόντα θερινής περιόδου και οι προσφορές σχετίζονται με τα εποχικά είδη συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
Διαφορά εκπτώσεων και προσφορών
Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
Οι καταναλωτές, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Εάν το ποσοστό των προϊόντων που παρέχεται με μειωμένη τιμή ξεπερνά το 60% του συνόλου τους, επιβάλλεται να αναγράφεται το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Εφόσον, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε περίπτωση ελέγχου, οι καταστηματάρχες πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να δεν είναι ανακριβής ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή.
Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν απόδειξη, εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.