Τελευταία Νέα:

Σε ισχύ από σήμερα τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας! Βήμα-βήμα η διαδικασία



Από σήμερα Δευτέρα 3 Απριλίου οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν «καταθέσει» ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας τους θα μπορούν να πραγματοποιήσουν άρση αυτής καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας για όσους μήνες θέλουν.Όπως αναφέρει το newsauto.gr οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων Tελών Kυκλοφορίας.

Η διαδικασία άρσης ακινησίας με την καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο μία φορά το χρόνο και είναι ιδιαίτερα απλή.

Ειδικότερα οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θέλουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας και έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία θα πρέπει να επισκεφθούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ και να προχωρήσουν τις διαδικασίες.

Με τους κωδικούς TAXISnet, εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία.
Στη συνέχεια επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων Tελών Kυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση.

Πληρώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας των μηνών του τρέχοντος έτους που έχετε επιλέξει και γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης.


Στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

Σε περίπτωση που οι πινακίδες κυκλοφορίας έχουν κατατεθεί σε κάποια Εφορία τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει να προσκομίσει κατόπιν ραντεβού στην ΔΟΥ:

Βεβαίωση Ακινησίας.

Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο του αιτούντα.

Αποδεικτικό πληρωμής τελών κυκλοφορίας.

Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο σε ισχύ.

Με την κατάθεση των δικαιολογητικών οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα παραλάβουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος τους αλλά και μια δήλωση άρσης ακινησίας.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.



Βαριά τα πρόστιμα

Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, οι επιπτώσεις είναι πολύ βαριές. 

Ειδικότερα στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.


Το κόστος των μηνιαίων Τελών Κυκλοφορίας

Το κόστος των φετινών μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr δεν θα περιλαμβάνει πέναλτι κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.

Με το νέο σύστημα οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας για 3 μήνες θα πληρώσουν μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.

Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.

Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Απριλίου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους για τον Απριλίο θα πληρώσει 90 ευρώ.

Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία μετά τη λήξη της προθεσμίας που έχει λάβει τότε αυτομάτως θα του επιβληθεί το πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος είναι 120 ευρώ και ο κάτοχος πλήρωσε για άρση ακινησίας ενός μήνα (10 ευρώ) αλλά ποτέ δεν πραγματοποίησε ηλεκτρονικά τη νέα ακινησία μετά το πέρας των 30 ημερών τότε η εφορία του επιβάλλει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, δηλαδή 240 ευρώ.


Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας

Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.

Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας…



Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας

Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση. Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα θα μπορεί μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους.
















-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.