«Μην απαντάτε σε προσβολές»: Πώς θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας και τον εαυτό μας από τον διαδικτυακό εκφοβισμό
Τα τελευταία χρόνια στην απειλή του σχολικού εκφοβισμού έχει προστεθεί και εκείνη του διαδικτυακού bullying, που επηρεάζει ακόμα και τα πολύ μικρά παιδιά καθώς όλο και νεότερες ηλικίες έρχονται σε επαφή με τις οθόνες και τη χρήση του Ίντερνετ.
Οι ειδικοί της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky δίνουν τις παρακάτω συμβουλές για να προστατεύσουμε από το cyberbullying τα παιδιά μας, αν είμαστε γονείς, αλλά και εμάς τους ίδιους:
Πώς θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας
Τα συμβουλεύουμε να μη μιλούν με αγνώστους ούτε στο Ίντερνετ: Οι γονείς μαθαίνουμε στα παιδιά να μην μιλούν σε αγνώστους στο δρόμο.
Πώς θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας
Τα συμβουλεύουμε να μη μιλούν με αγνώστους ούτε στο Ίντερνετ: Οι γονείς μαθαίνουμε στα παιδιά να μην μιλούν σε αγνώστους στο δρόμο.
Γιατί λοιπόν δεν μιλάμε για τον ίδιο κανόνα, αλλά για τον διαδικτυακό χώρο;
Εάν είναι δυνατό να προστατευτούμε από τον νταή της γειτονιάς, είναι επίσης δυνατό να το κάνουμε σε έναν προσωπικό λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα.
Οδηγίες είναι διαθέσιμες στα Facebook, Instagram, Twitter, Twitch, Reddit.
Διατηρούμε επαφή με τα παιδιά στο διαδίκτυο: Για παράδειγμα, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τους instant messengers.
Διατηρούμε επαφή με τα παιδιά στο διαδίκτυο: Για παράδειγμα, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τους instant messengers.
Μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των αναρτήσεών τους και στην καλύτερη κατανόηση της κατάστασής τους.
Δεν απορρίπτουμε την ψηφιακή βοήθεια: Η σημερινή τεχνολογία συνοδεύεται επίσης από έναν αριθμό γονικών ελέγχων που βοηθούν στην προστασία των παιδιών από επιβλαβές ή ακατάλληλο διαδικτυακό υλικό.
Δεν απορρίπτουμε την ψηφιακή βοήθεια: Η σημερινή τεχνολογία συνοδεύεται επίσης από έναν αριθμό γονικών ελέγχων που βοηθούν στην προστασία των παιδιών από επιβλαβές ή ακατάλληλο διαδικτυακό υλικό.
Ως γονείς μπορούμε επίσης να επωφεληθούμε από εφαρμογές τρίτων, οι οποίες προσφέρουν προστασία από επιβλαβές περιεχόμενο, καθώς επίσης μάς επιτρέπουν να ορίζουμε όρια χρόνου χρήσης, να παρακολουθούμε τη δραστηριότητα των παιδιών στο διαδίκτυο ή να παρακολουθούμε την τοποθεσία τους με GPS.
Η απαγόρευση της χρήσης των social media ή του διαδικτύου δεν είναι η λύση: Ένα τέτοιο βήμα μπορεί να περιπλέξει τις σχέσεις μας με τα παιδιά καθώς μπορεί να απομακρυνθούν, να αποσυρθούν, να γίνουν λιγότερο κοινωνικά.
Η απαγόρευση της χρήσης των social media ή του διαδικτύου δεν είναι η λύση: Ένα τέτοιο βήμα μπορεί να περιπλέξει τις σχέσεις μας με τα παιδιά καθώς μπορεί να απομακρυνθούν, να αποσυρθούν, να γίνουν λιγότερο κοινωνικά.
Ίσως είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να τα βοηθήσουμε να πάρουν μια κριτική στάση απέναντι στην κατάσταση, να «αποσυνδέσουμε» τα μηνύματα του εκφοβιστή από την προσωπικότητα των παιδιών.
Προσέχουμε αν παρουσιάσουν πιθανά σημάδια διαδικτυακού εκφοβισμού: Μπορεί να είναι προβλήματα με τον ύπνο ή το φαγητό, κλάματα ή λύπη με ευερεθιστότητα, αποφυγή του σχολείου ή απόσυρση από ψυχαγωγικές δραστηριότητες που κάποτε απολάμβαναν.
Προσέχουμε αν παρουσιάσουν πιθανά σημάδια διαδικτυακού εκφοβισμού: Μπορεί να είναι προβλήματα με τον ύπνο ή το φαγητό, κλάματα ή λύπη με ευερεθιστότητα, αποφυγή του σχολείου ή απόσυρση από ψυχαγωγικές δραστηριότητες που κάποτε απολάμβαναν.
Ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι ένα πολύ περίπλοκο και σοβαρό πρόβλημα, με το οποίο είναι πολύ πιθανό να βρεθεί κάποιος αντιμέτωπος. Μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά συχνά δεν λένε στους ενήλικες ότι βιώνουν εκφοβισμό. Η οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το παιδί θα βοηθήσει τους γονείς να γνωρίζουν εάν το παιδί τους αντιμετωπίζει εκφοβισμό
σχολιάζει ο Andrey Sidenko, επικεφαλής αναλυτής διαδικτυακού περιεχομένου στην Kaspersky.
Πώς θα προστατεύσουμε και εμάς τους ίδιους
Οι παρακάτω συμβουλές θα βοηθήσουν και τα παιδιά μας αλλά και εμάς.
Δεν απαντάμε στον εκφοβισμό: Η αντίδραση με προσβολές θα κλιμακώσει την κατάσταση.
Επίσης, αν είμαστε ανήλικοι, δεν αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε να συζητήσουμε με το άτομο που μας κάνει bullying χωρίς τη συμμετοχή ενηλίκων.
Τους αγνοούμε – είναι ο μόνος τρόπος για να προστατευτούμε από περαιτέρω επαφές, εξυβρίσεις και άλλες παρόμοιες καταστάσεις.
Μπλοκάρουμε τον επιτιθέμενο, αναφέρουμε το περιστατικό στους διαχειριστές του ιστότοπου: Πολλοί ιστότοποι και όλα τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να τον προσθέσουν σε μια λίστα μπλοκαρισμένων χρηστών.
Μπλοκάρουμε τον επιτιθέμενο, αναφέρουμε το περιστατικό στους διαχειριστές του ιστότοπου: Πολλοί ιστότοποι και όλα τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να τον προσθέσουν σε μια λίστα μπλοκαρισμένων χρηστών.
Επικοινωνούμε λοιπόν με τους διαχειριστές του ιστότοπου με αίτημα αποκλεισμού του υποκινητή.
Οδηγίες για το πώς να το κάνουμε είναι διαθέσιμες στα Facebook, Instagram, Twitter, Twitch, Reddit.
Λαμβάνουμε στιγμιότυπα οθόνης: Τα στοιχεία ενδεχομένως να είναι χρήσιμα εάν χρειαστεί να επικοινωνήσουμε με τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου.
Λαμβάνουμε στιγμιότυπα οθόνης: Τα στοιχεία ενδεχομένως να είναι χρήσιμα εάν χρειαστεί να επικοινωνήσουμε με τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου.
Αν επίσης ο δράστης είναι ανήλικος, μπορούμε να συζητήσουμε το πρόβλημα με τους γονείς του ή να τους εξηγήσουμε προσωπικά τις πιθανές συνέπειες.
Διαγράφουμε προσωρινά ή απενεργοποιούμε τον προσωπικό μας λογαριασμό: Το να εγκαταλείψουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για κάποιο χρονικό διάστημα μπορεί να μας βοηθήσει να αναπνεύσουμε και να εστιάσουμε στον εαυτό μας.
Διαγράφουμε προσωρινά ή απενεργοποιούμε τον προσωπικό μας λογαριασμό: Το να εγκαταλείψουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για κάποιο χρονικό διάστημα μπορεί να μας βοηθήσει να αναπνεύσουμε και να εστιάσουμε στον εαυτό μας.
Επιπλέον, οι bullies αν δουν ότι ένας χρήστης δεν ανταποκρίνεται, μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους για ένα πιθανό θύμα, καθώς δεν θα έχει καμία αντίδραση.
Το πιο σημαντικό όμως είναι να μην κατηγορούμε τον εαυτό μας για αυτή την κατάσταση.
marieclaire.gr
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.