Πώς να αλλάξετε το password στο e-banking για να μην σας κλέβουν τον κωδικό
Σε μαζική αποστολή e-mails και sms με στόχο την αφαίρεση χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτών προχωρούν «digital» εγκληματίες, οι οποίοι έχουν εξελίξει σημαντικά τη δράση τους προσπαθώντας να αποσπάσουν τους κωδικούς χρεωστικών και πιστωτικών καρτών.
«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα».
Ένα από τα μηνύματα που λαμβάνει μία ομάδα χρηστών των εναλλακτικών ψηφιακών τραπεζικών δικτύων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίηση του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος».
Στόχος των μηνυμάτων αυτών είναι να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, το όνομα του χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών κοκ. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας.
Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.
«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα».
Ένα από τα μηνύματα που λαμβάνει μία ομάδα χρηστών των εναλλακτικών ψηφιακών τραπεζικών δικτύων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίηση του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος».
Στόχος των μηνυμάτων αυτών είναι να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, το όνομα του χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών κοκ. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας.
Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.
Τα έξυπνα tips
Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν; Η συχνή αλλαγή στον κωδικό πρόσβασης των ηλεκτρονικών συναλλαγών (password) έχει καταστεί υποχρεωτική, προκειμένου οι καταναλωτές να πραγματοποιούν με ασφάλεια κάθε είδους τραπεζική συναλλαγή στο e-banking.
Όσο μεγάλη και αν είναι η προστασία από τις τράπεζες, ο ίδιος ο πελάτης πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να προστατεύει καταρχήν ο ίδιος τον εαυτό του, τηρώντας βασικά μέτρα προστασίας.
Σύμφωνα με τις συμβουλές των τραπεζών, θα πρέπει:
👉Να μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σας σε καμία συσκευή σας.
👉Να αγνοείτε χωρίς δεύτερη σκέψη SMS, e-mail ή τηλεφωνήματα που σας ζητούν κωδικούς.
👉Να προστατεύετε τους κωδικούς σας και να ενισχύετε την ασφάλεια των συσκευών σας, ενημερώνοντας συχνά το λειτουργικό τους.
👉Να πλοηγείστε πάντα στο ασφαλές περιβάλλον της Τράπεζάς σας και αν αποφεύγετε τη χρήση δημόσιων δικτύων.
Ως προς τη σύνθεση του μυστικού κωδικού, παρατίθενται ορισμένες συστάσεις:
👉Δεν χρησιμοποιώ στο password τον κωδικό που έχω βάλει και στο όνομα χρήστη (username).
👉Επιλέγω έναν κωδικό, με στοιχεία που μου προτείνει και το λογισμικό της Τράπεζας (π.χ. μέχρι τόσα γράμματα, με κεφαλαία και/ή μικρά, με σύμβολα, με αριθμούς) αλλά όχι κάτι εύκολο.
👉Προσπαθώ να φτιάξω έναν πολύπλοκο για τους άλλους μυστικό κωδικό, αλλά ενδεχομένως εύκολο για μένα να θυμάμαι από μνήμης, ώστε να μην χρειασθώ να τον σημειώσω κάπου.
👉Αν δεν μπορώ να τον θυμάμαι, τον σημειώνω κάπου ξεχωριστά από τον κωδικό username και ποτέ πίσω από τις κάρτες, ή στο πορτοφόλι μου.
👉Δεν επιλέγω το ΡΙΝ του κινητού μου.
👉Οι τράπεζες προτείνουν διαφορετικό password ανά λογαριασμό ή έστω ανά τράπεζα.
👉Σίγουρα θα πρέπει τα passwords των τραπεζών να μην είναι ίδια με άλλους κωδικούς από πλατφόρμες e-shopping ή άλλων υπηρεσιών.
👉Δεν γράφουμε την ημερομηνία γέννησής μας ούτε το όνομά μας.
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.