Καύσιμα στα ύψη, οπότε οδήγησε οικονομικά... Εύκολο είναι!
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν πάρει τον ανήφορο για τα καλά, έχει ιδιαίτερο νόημα να είμαστε πολύ προσεκτικοί στη διαχείριση του… περιεχομένου του ρεζερβουάρ.
Λίγες πρακτικές συμβουλές για να «πάρεις» ότι περισσότερο μπορείς από το καύσιμο που έχεις στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σου.
Οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτοξευθεί και πλέον επιβάλλουν μια επιπλέον προσοχή που πρέπει να δείχνουμε όλοι στην κατανάλωση του αυτοκινήτου μας και τον περιορισμό του κόστους των μετακινήσεων μας. Το θέμα της οικονομίας στις μετακινήσεις, προφανώς και είναι πιο «φλέγον» από ποτέ.
Πρώτα και κύρια, αυτό που έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του αυτοκινήτου, είναι η σωστή συντήρησή του. Ένα πλημμελώς συντηρημένο αυτοκίνητο, εμφανίζει επιβαρυμένη κατανάλωση και φυσικά, είναι έως και επικίνδυνο. Ο κινητήρας πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένος, τα καυσαέριά του να τηρούνται μέσα στα προβλεπόμενα όρια, ενώ μέχρι και τα ελαστικά του πρέπει να έχουν την προβλεπόμενη πίεση αέρα.
Η γενική φιλοσοφία πίσω από την εξοικονόμηση του καυσίμου, είναι η ελαχιστοποίηση των επιβαλλόμενων μεταβολών της κινητικής ενέργειας του οχήματος από τον οδηγό. Οι αυξομειώσεις της ταχύτητας πρέπει να γίνονται όσο πιο ομαλά γίνεται ανάλογα την εκάστοτε περίσταση. Ο περιορισμός των απότομων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων είναι καθοριστική προϋπόθεση για την οικονομία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η επιτάχυνση του αυτοκινήτου από συχνές στάσεις, όπως π.χ. στα φανάρια της πόλης, όπου πρέπει να αποφεύγεται το υπερβολικό «στροφάρισμα» του κινητήρα από εκκίνηση. Σημαντικό, όσο και αν φαίνεται δευτερεύον, είναι και το να λειτουργεί το σύστημα Start/Stop, το οποίο περιορίζει το μέσο όρο των ρύπων κατά τη διάρκεια κάθε μετακίνησης, ενώ συμβάλλει και στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Ειδικά στα νεότερα μοντέλα, όπου η μίζα δεν χρησιμοποιείται με τον «παραδοσιακό» τρόπο για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο μετά την στάση, δεν τίθεται θέμα και με την κατανάλωση του καυσίμου που απαιτείται για την επανεκκίνηση. Σε ότι έχει να κάνει με την εκκίνηση του αυτοκινήτου, είναι πια τετριμμένο αλλά μια επανάληψη δεν βλάπτει, πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται «ζέσταμα» πριν ξεκινήσουν.
Με την πλειοψηφία των καινούργιων αυτοκινήτων σήμερα να έχουν κινητήρες turbo, προφανώς και στο ταξίδι, υπέρ της χαμηλής κατανάλωσης λειτουργεί το να κινείται κανείς «ξετούρμπιστος». Δηλαδή, κάτω από τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα που η τουρμπίνα λειτουργεί με ανεβασμένη πίεση. Ανάλογα και με την κλιμάκωση του κιβωτίου, αυτό σημαίνει πως η ταχύτητα ταξιδίου θα ορίζεται από το «στις πόσες στροφές μένει εκτός turbo» ο κινητήρας.
Συνήθως, τα αυτοκίνητα με τα αυτόματα κιβώτια που έχουν 7 και 8 σχέσεις (ή και 10 στην περίπτωση ορισμένων Ford), «ταξιδεύουν» με 110 χλμ./ώρα έχοντας το στροφόμετρο να δείχνει οριακά κάτω από τις σ.α.λ. που το turbo είναι ενεργοποιημένο. Προφανώς, αυτή είναι μια «έκπτωση» που πρέπει να αποδεχτεί ο οδηγός που έχει συνηθίσει να ταξιδεύει με 120 χλμ./ώρα (μένοντας μέσα στο πλαίσιο που ορίζει ο ΚΟΚ για την κίνηση στις εθνικές οδούς).
Πολύ σημαντικό είναι επίσης και το να απαλλαγεί το αυτοκίνητο από την ύπαρξη περιττού βάρους από «ξεχασμένα» πράγματα στο πορτ μπαγκάζ ή την ανώφελη επιβάρυνση της αεροδυναμικής με τη μπαγκαζιέρα ή τη σχάρα πάνω του όταν δεν τη χρειάζεται. Η αύξηση του αεροδυναμικού συντελεστή, επιφέρει εύλογα αύξηση της προσπάθειας του κινητήρα για να διατηρήσει μια κεκτημένη ταχύτητα, οπότε και η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη από το κανονικό.
Ριζική λύση για τον περιορισμό του κόστους των μετακινήσεων, είναι η αγορά ενός ηλεκτρικού –έστω και για την κάλυψη των αστικών υποχρεώσεων και μόνο. Η διαφορά στο τέλος του μήνα θα είναι σημαντική, ειδικά αν στην προηγούμενη κατάσταση είχε κανείς να «διαχειριστεί» κατανάλωση που έφτανε ή ξεπερνούσε τα 10 λίτρα/100 χλμ.
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.