ΤΟΣΑ χρήματα χάνουν οι ομάδες από τον κορωνοϊό!
Οι επιπτώσεις από την εμφάνιση της πανδημίας το τελευταίο οκτάμηνο είναι φυσικό να έχουν επηρεάσει και τη βιομηχανία του ποδοσφαίρου. Στην… πράξη, οι ομάδες χάνουν πολλά χρήματα από τον κορωνοϊό. Και το ποδόσφαιρο είναι μια… μπίζνα που τρέφει πάρα πολύ κόσμο σε όλο τον πλανήτη.
Πριν δούμε τα ενδιαφέροντα νούμερα, περάστε μια βόλτα από
εδώ για να δείτε τα νόμιμα καζίνο στο ίντερνετ!
Σύμφωνα με τη μελέτη που έκανε η Deutsche Bank την περασμένη άνοιξη, ο αρχικός φόβος ήταν ότι οι μεγάλοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι θα είχαν μείωση στα έσοδά τους σε ποσοστό που θα έφτανε στο 48%. Η έρευνα μάλιστα επικεντρώθηκε στους 20 κορυφαίους συλλόγους με βάση τα οικονομικά δεδομένα προηγούμενων ετών, σύμφωνα με την κατάταξη του Football Money League της Deloitte.
Πιο αναλυτικά, η εκτίμηση των αναλυτών προέβλεπε πτώση από 10% έως 20% στα τηλεοπτικά δικαιώματα, άλλο τόσο από την εμπορική διαφήμιση, χώρια τη σημαντική απώλεια από τα εισιτήρια των αγώνων που διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών. Υπάρχουν ομάδες, όπως για παράδειγμα η Λίβερπουλ, που είχαν sold out στα περισσότερα παιχνίδια τα τελευταία χρόνια. Αν προσθέσει κανείς τα νούμερα από τις απώλειες στα άδεια γήπεδα, καθώς δεν λειτουργούν ούτε οι μπουτίκ ούτε τα μπαρ ούτε τα εστιατόρια, μπορεί να καταλάβει τι αντίκτυπο θα έχει όταν η ανθρωπότητα θα προσπαθήσει να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς ζωής.
Τα πραγματικά νούμερα
Ένα απλό παράδειγμα θα μπορούσε να αποτελέσει η Μπαρτσελόνα, η οποία αυτή τη στιγμή είναι η πιο εμπορική ομάδα στον πλανήτη. Σκεφτείτε ότι τα περισσότερα ταξιδιωτικά πρακτορεία σε όλο τον πλανήτη συνδύαζαν πάντοτε ένα ταξίδι στη Βαρκελώνη με μια επίσκεψη στο μουσείο του «Καμπ Νόου» και ένα εισιτήριο αγώνα για να παρακολουθήσει κάθε ταξιδιώτης την παρέα του Λιονέλ Μέσι να παίζει ποδόσφαιρο.
Σύμφωνα λοιπόν με τους οικονομικούς αναλυτές, ο καταλανικός σύλλογος θα παρουσιάσει απώλεια εσόδων κατά 260 εκατ. ευρώ την περίοδο 2019-20 και κατά 450 εκατ. ευρώ τη σεζόν 2020-21. Ανάλογες θα είναι οι απώλειες και στις υπόλοιπες 19 κορυφαίες ομάδες του πλανήτη, με τη συνολική χασούρα, στη χειρότερη περίπτωση στο ίδιο διάστημα, να υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 7 δις ευρώ!
Η μείωση των προϋπολογισμών
Η πρώτη αντίδραση έτσι όπως εξελίχθηκε το πρώτο κύμα του κορωνοϊού ήταν η μείωση του προϋπολογισμού στις κορυφαίες ομάδες του πλανήτη. Αντανακλαστική αντίδραση και αναμενόμενη διότι από το καλοκαίρι ήταν θολό το τοπίο σχετικά με όσα θα επακολουθήσουν στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Ετσι, οι μεγαλύτεροι σύλλογοι μείωσαν το κόστος από τις μεταγραφές κατά 30% σε σύγκριση με πέρυσι.
Τι σημαίνει αυτό; Λιγότερα 1,6 δις ευρώ για μετακινήσεις παικτών, με βάση τα επίσημα στοιχεία της FIFA από τα καινούργια συμβόλαια που κατατέθηκαν στις ομοσπονδίες.
Η βοήθεια της UEFA
Ανάμεσα σε όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά που συμβαίνουν η UEFA αποφάσισε να δώσει λύση σε βάθος πενταετίας. Σύμφωνα με τους «Times» η δική της χασούρα έφτασε τα 575 εκατ. ευρώ, την οποία σκοπεύει να μοιραστεί με τις ομάδες που συμμετέχουν στις διοργανώσεις της.
Επειδή μάλιστα αυτό δεν μπορούσε να γίνει άμεσα, η μείωση των εσόδων για τους συλλόγους που παίρνουν μέρος στο Τσάμπιονς Λιγκ και το Γιουρόπα Λιγκ θα είναι κάθε χρόνο, για τα επόμενα πέντε έτη, της τάξεως του 4% από τα τωρινά κέρδη τους. Και σε αυτή την περίπτωση το πρόβλημα είναι η απουσία των οπαδών από τα γήπεδα (το κόστος των εισιτηρίων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι υψηλότερο από τα εγχώρια πρωταθλήματα) και τα λιγότερα έσοδα από τις διαφημίσεις και τα τηλεοπτικά συμβόλαια.
Πιο αναλυτικά, η εκτίμηση των αναλυτών προέβλεπε πτώση από 10% έως 20% στα τηλεοπτικά δικαιώματα, άλλο τόσο από την εμπορική διαφήμιση, χώρια τη σημαντική απώλεια από τα εισιτήρια των αγώνων που διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών. Υπάρχουν ομάδες, όπως για παράδειγμα η Λίβερπουλ, που είχαν sold out στα περισσότερα παιχνίδια τα τελευταία χρόνια. Αν προσθέσει κανείς τα νούμερα από τις απώλειες στα άδεια γήπεδα, καθώς δεν λειτουργούν ούτε οι μπουτίκ ούτε τα μπαρ ούτε τα εστιατόρια, μπορεί να καταλάβει τι αντίκτυπο θα έχει όταν η ανθρωπότητα θα προσπαθήσει να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς ζωής.
Τα πραγματικά νούμερα
Ένα απλό παράδειγμα θα μπορούσε να αποτελέσει η Μπαρτσελόνα, η οποία αυτή τη στιγμή είναι η πιο εμπορική ομάδα στον πλανήτη. Σκεφτείτε ότι τα περισσότερα ταξιδιωτικά πρακτορεία σε όλο τον πλανήτη συνδύαζαν πάντοτε ένα ταξίδι στη Βαρκελώνη με μια επίσκεψη στο μουσείο του «Καμπ Νόου» και ένα εισιτήριο αγώνα για να παρακολουθήσει κάθε ταξιδιώτης την παρέα του Λιονέλ Μέσι να παίζει ποδόσφαιρο.
Σύμφωνα λοιπόν με τους οικονομικούς αναλυτές, ο καταλανικός σύλλογος θα παρουσιάσει απώλεια εσόδων κατά 260 εκατ. ευρώ την περίοδο 2019-20 και κατά 450 εκατ. ευρώ τη σεζόν 2020-21. Ανάλογες θα είναι οι απώλειες και στις υπόλοιπες 19 κορυφαίες ομάδες του πλανήτη, με τη συνολική χασούρα, στη χειρότερη περίπτωση στο ίδιο διάστημα, να υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 7 δις ευρώ!
Η μείωση των προϋπολογισμών
Η πρώτη αντίδραση έτσι όπως εξελίχθηκε το πρώτο κύμα του κορωνοϊού ήταν η μείωση του προϋπολογισμού στις κορυφαίες ομάδες του πλανήτη. Αντανακλαστική αντίδραση και αναμενόμενη διότι από το καλοκαίρι ήταν θολό το τοπίο σχετικά με όσα θα επακολουθήσουν στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Ετσι, οι μεγαλύτεροι σύλλογοι μείωσαν το κόστος από τις μεταγραφές κατά 30% σε σύγκριση με πέρυσι.
Τι σημαίνει αυτό; Λιγότερα 1,6 δις ευρώ για μετακινήσεις παικτών, με βάση τα επίσημα στοιχεία της FIFA από τα καινούργια συμβόλαια που κατατέθηκαν στις ομοσπονδίες.
Η βοήθεια της UEFA
Ανάμεσα σε όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά που συμβαίνουν η UEFA αποφάσισε να δώσει λύση σε βάθος πενταετίας. Σύμφωνα με τους «Times» η δική της χασούρα έφτασε τα 575 εκατ. ευρώ, την οποία σκοπεύει να μοιραστεί με τις ομάδες που συμμετέχουν στις διοργανώσεις της.
Επειδή μάλιστα αυτό δεν μπορούσε να γίνει άμεσα, η μείωση των εσόδων για τους συλλόγους που παίρνουν μέρος στο Τσάμπιονς Λιγκ και το Γιουρόπα Λιγκ θα είναι κάθε χρόνο, για τα επόμενα πέντε έτη, της τάξεως του 4% από τα τωρινά κέρδη τους. Και σε αυτή την περίπτωση το πρόβλημα είναι η απουσία των οπαδών από τα γήπεδα (το κόστος των εισιτηρίων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι υψηλότερο από τα εγχώρια πρωταθλήματα) και τα λιγότερα έσοδα από τις διαφημίσεις και τα τηλεοπτικά συμβόλαια.
Ωστόσο, μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν προς το παρόν για τις εξελίξεις που θα έχουμε σε βάθος χρόνου σε όλο το ποδοσφαιρικό οικοσύστημα. Οι πραγματικές αλλαγές θα συμβούν όταν θα έχουμε ξεμπερδέψει μια και καλή από την πανδημία.
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.